Crash-Course: How AP Spins For Obama Obama Situation Room Photo Faked How Goerge Soros directs Associated Press Rothschilds and the Associated Press Associated Press Praises Communist China

3/5/08

NYT, Wa Post Spin Climate Change Conference

Not one network has reported on a conference of several hundred scientists that challenged the "consensus" of man-made global warming. A recent BMI study of 250 stories found that 80% of networks reports on climate change don't even mention alternate viewpoints. A few major newspapers reported on this conference, but in an unabashedly negative manner.

The Washington Post claimed it was “funded by energy and health-care corporations.” But Heartland claimed that “no contributions from any energy corporations are being used to support this conference.”

To counter the conference's greatest challenge to global warming claims, the Washington Post claimed: “While the IPCC [United Nations’ Intergovermental Panel on Climate Change] enlisted several hundred scientists from more than 100 countries to work over five years to produce its series of reports, the NIPCC [Nongovernmental International Panel on Climate Change] document is the work of 23 authors from 15 nations, some of them not scientists.” But the IPCC claims on it's website that only most of their authors are scientists, just like the NIPCC, and their report is subject to review by member governments, unlike NIPCC.

The New York Times likewise fallaciously implied that the conference was financed by industries: Heartland's "antiregulatory philosophy has long been embraced by, and financially supported by, various industries and conservative donors." NYT then fallaciously implied few scientists attended the meeting: "when an organizer made an announcement asking all of the scientists in the large hall to move to the front for a group picture, 19 men did so."

This led the Baltimore Sun to report: "How many scientists doubt global warming? It's looking like it could be about 20 -- compared to the more than 2,500 globally who have reached the conclusion that climate change is really happening... In a news story in today's Times, the paper reports that 19 scientists lined up for the conference's group photo of scientists."

The same NYT reporter then whines about the "quirky conference": The Never-Ending Story

(NYT)- "Last night I would have loved nothing more than to play a bedtime song for my 9-year-old son, Jack, and then relax with my wife, a hard-working middle-school science teacher.

But instead I stayed up late examining the latest maneuver in the never-ending tussle between opponents of limits on greenhouse gases who are using holes in climate science as ammunition and those trying to raise public concern about a human influence on climate...

Reuters called it a free-for-all against Al Gore. The Independant headlined that same lie: "Tobacco and oil pay for climate conference." And green Fox News didn't report it at all.

Source: Business and Media Institute

No comments: