Crash-Course: How AP Spins For Obama Obama Situation Room Photo Faked How Goerge Soros directs Associated Press Rothschilds and the Associated Press Associated Press Praises Communist China

10/18/09

AP Reported In 2004: Obama 'Kenyan-Born'

Is this legitamite?. An article in the archives of Kenya-based Sunday Standard which purports to be written by the Associated Press in 2004 has this headline:

Kenyan-born Obama all set for US Senate

I found an article on Fox News with contributions from Associated Press that uses similar wording. They both uses Obama's quote: "What he’s gone through over the last three days I think is something you wouldn’t wish on anybody." They both use this same quote from Jack Ryan: "It’s clear to me that a vigorous debate on the issues most likely could not take place if I remain in the race." They both use similar small phrases like "sex club allegations."

This article from Fox News could very well be based on the 2004 AP article that admits Obama is Kenyan-born, and which AP may have scrubbed from the internet.

You can find this headline halfway down their top headlines page for that same day in 2004. Please note, these links are from archive.org, which archives old webpages. Just a few months later East Standard scrubbed that article, soon after they got bombed.

This article from Honolulu Advertiser in 2006: "Duckworth is happy to point out that she and Hawai'i-raised Punahou graduate Obama have "a kama'aina connection."

Both were born outside the country — Obama in Indonesia, Duckworth in Thailand — and graduated from high school in Honolulu — Punahou and McKinley, respectively."

That newspaper has since scrubbed that information from that article and issued a correction notice: "A correction on this story was published on Sunday, Jan. 15, 2006: Sen. Barack Obama, D-Ill., was born in Honolulu on Aug. 4, 1961."

I would love to see a 2006 hardcopy, because as of three days ago there was no correction. Original here

The Honolulu Advertiser lied about the date of their correction Google also scrubbed their archives.

A 2008 report from Nigerian Observer News calls Obama a "Kenyan-born Senator."

A 2008 report from Nigeria-based Newspage also calls Obama a "Kenya-born Senator."

1 comment:

smrstrauss said...

It wasn't the AP. It was the Kenyan newspaper. The AP story did not have any reference to Kenya. The Kenyan newspaper inserted the words, and it was the only newspaper to do so.

Why believe a Kenyan newspaper (which, if it were serious about reporting that Obama was born there would cite something such as a document or a source) and not believe the Wall Street Journal, which concluded:

"Obama has already provided a legal birth certificate demonstrating that he was born in Hawaii. No one has produced any serious evidence to the contrary. Absent such evidence, it is unreasonable to deny that Obama has met the burden of proof. We know that he was born in Honolulu as surely as we know that Bill Clinton was born in Hope, Ark., or George W. Bush in New Haven, Conn." (http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204619004574320190095246658.html)

In other words, the Kenyan newspaper made a mistake. Big deal. If it had been serious about reporting its news that it had found out that Obama was born in Kenya, it would have said "we know that he was born in Kenya because we found X document or Y source said it." But it wasn't doing reporting, it was just saying that it knew that there was a Kenya relationship with Obama, and it didn't have tough editors or fact-checkers.