Crash-Course: How AP Spins For Obama Obama Situation Room Photo Faked How Goerge Soros directs Associated Press Rothschilds and the Associated Press Associated Press Praises Communist China

11/26/09

Worst Media Excuses For Climategate- BBC Received Emails 6 Weeks Ago!

Update... BBC says they received the leaked files 6 weeks ago. Naturally they refused to report it then.

Telegraph finds only the best media spins:

  • Flat out denial (www.realclimate.org)- "More interesting is what is not contained in the emails. There is no evidence of any worldwide conspiracy, no mention of George Soros nefariously funding climate research, no grand plan to ‘get rid of the MWP’, no admission that global warming is a hoax, no evidence of the falsifying of data, and no ‘marching orders’ from our socialist/communist/vegetarian overlords."
  • It was a typing error (CRU director Phil Jones)- "The use of the term ‘hiding the decline’ was in an email written in haste" (this guy gave many more ridiculous excuses).
  • Hypocritically refuse to report leaked documents (New York Times)- "The documents appear to have been acquired illegally and contain all manner of private information and statements that were never intended for the public eye, so they won’t be posted here."
  • This is only an issue of data protection (BBC- "But this affair will surely change things: From now, scientific teams and peer-review groups will be much more cautious about how they word e-mails.

    Researchers at CRU complain that no one will want to do collaborative work if their private e-mail conversations may later be revealed. But many commercial corporate organisations at risk of hacking have developed ways of communicating that don’t leave them open to sabotage.
    "

    Read entire story here

    They miss quite a few biased stories, like from Associated Press or Washington Post, but these are some nice catches.

  • 1 comment:

    Anonymous said...

    I'm am SO glad this came out before Copenhagen. These excuses are ridiculous. A typing error made in haste? An error that was made hundreds of times, in hundreds of different sentences, and all sending a similar message? It doesn't take a elite climatologist to see through that one.
    And the New York Times acting all sanctimonious and dutiful in their non-reporting. Give me a break, we've seen what they're willing to report when they feel it serves them.