Crash-Course: How AP Spins For Obama Obama Situation Room Photo Faked How Goerge Soros directs Associated Press Rothschilds and the Associated Press Associated Press Praises Communist China

5/13/11

How George Soros Secretly Directs the Associated Press

Fox News revealed that radical liberal George Soros has deep ties with more than 30 mainstream media outlets, including the Associated Press. Much of his influence goes through ProPublica. It gets $125,000 each year from Soros' Open Society Foundations. The Associated Press promotes Soros-funded Propublica's propaganda articles.

The Associated Press today announced a program to promote nonprofit investigative journalism, including articles from ProPublica, to its members for republication. The material will be distributed to AP members—including essentially all of the nation’s leading newspapers—through the Web-based delivery system AP Exchange. There will be no charge to AP members for using the stories, which, in addition to ProPublica, will come from the Center for Investigative Reporting, the Center for Public Integrity, and the Investigative Reporting Workshop.

The other three organizations that Associated Press promotes in this contract are also Soros-funded. The Center for Investigative Reporting is funded by Soros' Open Society Institute. They received at least $75,000 from him in 1999. The Center for Public Integrity received $651,650 from Soros' Open Society Institute in 2009. The Investigative Reporting Netork of American University lists Soros' Open Society Institute as a top funder. They also gave $15 million to other American University programs. AP is central to George Soros' propaganda network of radical liberalism with this Propublica program.

ProPublica was founded with a $10 million yearly grant from Herbert and Marion Sandler... The Sandlers are major donors to the Democratic Party and are top funders of ACORN, MoveOn.org, the American Civil Liberties Union and other far-leftist groups like Human Rights Watch.

In 2008, the Sandlers were behind two controversial California Political Action Committees, Vote Hope and PowerPac.org, which spent about $5 million in pro-Obama ads in that state. The two groups were run by the Sandler's son-in-law, Steve Phillips, the former president of the San Francisco School Board.

Slate reporter Jack Shafer raised questions about ProPublica's ability to provide independent nonpartisan journalism in light of the nature of the Sandler's political donations, which include "giving hundreds of thousands of dollars to Democratic Party campaigns." (www.wnd.com)


One of Soros-funded Center for Public Interity's leaders is Sandy Johnson, a longtime former Washington bureau chief of the Associated Press.

The Aspen Institute is another large Soros influence on the Associated Press. William Dean Singleton, Chairman of AP's board of directors, and Mary Junck, the Vice Chairman, are participants of the Aspen Institute. AP often reports on Aspen Institute causes.

The Aspen Instiute works closely with Soros' Open Society Institute on liberal causes. Soros is a common featured speaker at their events. Aspen’s director of communications Jim Spiegelman was special assistant to Soros. Aspen board member Arjun Gupta is Vice President of Soros' investment advisor.

3 comments:

Unknown said...

You are bitching about encouragement of investigative reporting and truth in the media? Soros is somehow a monster because he supports such efforts? Where are you dummies coming from?

Russell Cook said...

Hilarious that "Unknown" commenter above attempts equate CPI reporting as "the truth" when they've had screeds such as this old 2008 article about 'global warming deniers' ( http://www.publicintegrity.org/2008/09/30/3047/global-warming-heated-denials ), which could not trouble itself to check the veracity of the accusation that skeptic climate scientists "deny" any part of global warming or that they were part of an industry conspiracy to 'lie to the public'.

Such articles like that one involve not a bit of 'investigative reporting and truth in the media', they are nothing more than propaganda from enviro-activists.

Skeptic scientists were and are pointing to pre-existing doubt about the idea of man-caused global warming while articles like that one sought to manufacture doubt about the personal integrity of the scientists using little more than unsubstantiated 'guilt-by-association' tactics.

Mikel Itulain said...
This comment has been removed by a blog administrator.